موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان

کارشناسی ارشد ناپیوسته مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش بازاریابی

دانشگاه ایرانیانبهبود استاندارد زندگی در هر کشوری مستلزم ارتقا سطح کیفیت مدیریت در سازمان های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و خدماتی است. برای تحقق توسعه یافتگی و پیشرفت مستمر، باید موقعیت های اقتصادی بیشتر و برتر برای کشور فراهم آید و با استفاده از الگوی توسعه دانش بنیان در جهت بهبود مدیریت آنها تلاش شود، بهبود مدیریت به بهبود بهره وری می انجامد و از این راه، امکان استفاده بهتر از ظرفیت ها و امکانات موجود را فراهم می کند که زمینه ساز عرضه مطلوب تر کالاها و خدمات خواهد شد. رسیدن به چنین جایگاهی مستلزم وجود مدیرانی آینده نگر، اخلاق مدار، مجهز به دانش روز و مسلط بر ابزارهای مدیریتی است.
با چنین نگرشی، دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) افراد دارای تخصص های گوناگون را برای مدیریت آماده می سازد.


هدف دوره کارشناسی ارشد مدیریتی

هدف اصلی دوره مدیریت کسب و کار، تربیت و توانمند سازی سرمایه انسانی لازم برای ایفای نقش مؤثر در حوزه مدیریت کسب و کار است. مخاطبان دوره، افرادی با تجربه کاری قابل توجه و غالباً دانش آموختگان رشته های فنی – مهندسی و یا علوم پایه هستند که به دنبال کسب دانش مدیریتی لازم برای اداره مطلوب تر کسب و کار خویش هستند.

مهارت های دانش آموختگان

انتظار می رود دانش آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مهارت های زیر را به دست آورند:

  • مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در سطوح مختلف
  • اداره و راهبری بخش های تخصصی سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت کارآمد و مؤثر
  • مدیریت و راهبری سازمان های تولیدی و خدماتی به عنوان مدیر ارشد و یا عضو هیات مدیره
  • فعالیت مؤثر و کارا در قسمت های مختلف مدیریتی سازمان همانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی

طول دوره

برنامه درسی این دوره برای  4 نیمسال طراحی شده و طول حداکثر آن سه سال است .(وفق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

فهرست دروس کارشناسی ارشد ناپیوسته مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش بازاریابی

کلیه دروس

ردیف نام درس تعداد واحد
1 دروس اصلی – اجباری 30
2 دروس اصلی – اختیاری 6
3 دروس تخصصی گرایش - اجباری 6
4 دروس تخصصی گرایش - اختیاری 6
  جمع: 48

دروس اصلی – اجباری

ردیف نام درس تعداد واحد
1 اخلاق و احکام کسب و کار 3
2 اصول اقتصاد 3
3 حسابداری برای مدیران 3
4 مدیریت استراتژیک 3
5 مدیریت بازاریابی 3
6 مدیریت رفتار سازمانی 3
7 مدیریت عملیات 3
8 مدیریت مالی 3
9 مدیریت منابع انسانی 3
10 نظریه های سازمان و مدیریت 3
  جمع: 30

دروس اصلی – اختیاری

ردیف نام درس تعداد واحد
1 احتمال و آمار در مدیریت 3
2 اخلاق و ارزشهای اسلامی برای مدیران 3
3 ارتباطات مدیریت 3
4 اصول تنظیم قراردادها و مذاکرات تجاری 3
5 اصول کارآفرینی 3
6 اقتصاد از منظر اسلام 3
7 اقتصاد کلان 3
8 اقتصاد مقاومتی 3
9 پروژه پایانی 3
10 پویایی کسب و کار 3
11 تحقیق در عملیات 3
12 تصمیم گیری برای مدیران 3
13 توسعه پایدار و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی 3
14 توسعه و پیشرفت اسلامی 3
15 حاکمیت شرکتی 3
16 حقوق کسب و کار 3
17 رهبری در سازمان 3
18 رهبری و مدیریت تغییر با رویکرد اسلامی 3
19 روش های تحقیق کسب و کار 3
20 روش های حل مسئله 3
21 سیستم های اطلاعاتی مدیریت 3
22 فضای کسب و کار در ایران 3
23 مدیریت از منظر اسلام 3
24 مدیریت پروژه 3
25 مدیریت تغییر 3
26 مدیریت دانش 3
27 مدیریت ریسک 3
28 مدیریت فناوری و نوآوری 3
29 مدیریت کیفیت 3
30 مشاوره 3
31 مباحث منتخب 3
  جمع: 93

دروس تخصصی گرایش – اختیاری

ردیف نام درس تعداد واحد
1 استراتژی بازاریابی 3
2 تحقیقات بازاریابی 3
  جمع: 6

دروس تخصصی گرایش – اجباری

ردیف نام درس تعداد واحد
1 ارتباطات بازاریابی 3
2 بازاریابی بین الملل 3
3 بازاریابی بین بنگاهی 3
4 تبلیغات 3
5 رفتار مصرف کننده 3
6 فروش 3
7 قیمت گذاری 3
8 کانال های بازاریابی 3
9 مدیریت برند 3
10 مباحث منتخب در بازاریابی 3
11 بازاریابی خدمات 3
12 تجارت الکترونیک 3
13 مدیریت ارتباط با مشتریان 3
14 توسعه محصول و خدمت 3
  جمع: 42